תחקיר צה"ל לאסון בעזה: לא בוצע ירי על השיירה

קובי פינקלר No Comments on תחקיר צה"ל לאסון בעזה: לא בוצע ירי על השיירה

תחקיר צה״ל לאירוע שבו נהרגו עשרות פלסטינים בכניסת שיירת משאיות הסיוע לצפון הרצועה: כ-12,000 תושבים עזתים התקהלו סביב המשאיות, נצפו אירועי פגיעה משמעותית באזרחים מדוחק ודריסה. עשרות תושבים הגיעו מטרים ספורים מכוחות צה״ל והיוו עליהם איום ממשי, ולכן הכוחות ביצעו ירי מדויק להרחקה לעבר מספר חשודים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן, הציג ביום שלישי לראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, את ממצאי התחקיר הפיקודי אודות רצף האירועים שהתרחשו במבצע ההומניטרי להכנסת שיירות אספקה לצפון רצועת עזה בליל ה-29 בפברואר.

מהתחקיר הפיקודי עולה כי כוחות צה"ל לא ירו אל עבר השיירה ההומניטרית עצמה, אלא לעבר מספר חשודים אשר התקרבו לכוחות הסמוכים ואשר היוו עליהם איום.

התחקיר הפיקודי מעלה כי בזמן נסיעת המשאיות לעבר מוקדי החלוקה, התפתחה סביבן התקהלות אלימה של כ-12,000 תושבים עזתים, שבזזו את הציוד שהובילו. תוך כדי אירועי הביזה נצפו אירועים של פגיעה משמעותית באזרחים מדוחק ומדריסת משאיות. בנוסף, במהלך ההתקהלות, התקרבו עשרות תושבים עזתים עד למרחק מטרים ספורים מכוחות צה"ל והיוו בכך איום ממשי על הכוח בנקודה. בשלב זה, הכוחות ביצעו ירי מדויק להרחקה לעבר מספר חשודים. עם המשך התקרבות החשודים, ביצעו הכוחות ירי להסרת איום.

האירוע ימשיך להיות מתוחקר על ידי מנגנון הבירור המטכ"לי – גוף בדיקה עצמאי האמון על בדיקת אירועים חריגים שהתרחשו תוך כדי הלחימה שיבחן את הממצאים והתחקיר באופן עצמאי ויגבש את ממצאיו ביחס לאירוע.

בצבא מסרו כי צה"ל מייחס חשיבות רבה למאמץ ההומניטרי ועושה מאמצים רבים כדי לאפשר העברת סיוע הומניטרי לרצועה ולשיפור המנגנונים הקיימים.



0 תגובות